Saturday, April 16, 2011

Saya Cinta kan kalian sume

Done...! Yes, Done...! Done my MUET test Mid-2011...Hopefully,suma nya akan berhasil..Insyaallah... Bila kelas dah tak de, kembali semula dengan lakonan yang memegang watak "H.O.U.S.E.W.I.F.E"... Haha... Really-really bosan laa...Nak keje..? dah survey banyak tempat...tapi kan penyakit M datang laa...cm ne nak wt ehh..? Jadi suri rumah neh pon bukan calan-calang pemalasnya...haha..Yes I admit yg kate aku neh pemalas...Pemalas-pemalas aku pon atleast aku tau buat benda-benda yg sepatutnya aku tahu....Memang,nampak kekok depan korang,sebab aku dah biase buat kerja berdua je dengan mama aku...Just my lovely mama jek yang faham aku n kerenah aku kat uma...


cam nie laa jadi nye...3 hari aku kat sg.petani cz kene jage adik2 sedare aku...Takpe laa jage budak2 even pening kerenah depa..(wth! sleng kedah dah mai...) haha..

Bila dah bosan kat uma kan,nk kate online manjang selalu tak jugak,cz duk uma opah kene jage opah...Cucu mithali laa katekan...Hak...Hak...Hak...Confirm nyampah kan ngan statement tersebut...So,abaikan jela! Tak payah nak kutip sangat! 

Tadi lepas jek test muet,aku gerak kat Nin (peminjam novel)... Exchange our novel...Haha..Dah macam tukaran mata wang asing lak yer... Kat dorang aku kasik terus pinjam novel2 ak...ade 3 ... Sekarang,dorang plak kasi aku pinjam...Haha... 

Aku baru nak bace novel nie 
hak milik : Nor Izzati Mohammad

Tapi kan korang dalam banyak-banyak koleksi novel,aku sangat sayang n tak kan jemu b'ulang balik cite nye...Sebab,kalau korang nak tau,ak neh jenis tak suka baca n tengok cite yang memang ak dah bace...Sangat bosan lah korang..! Berlainan dengan novel nie...Nak tau..? Tengok jum..!


Novel nie kan....Perigi cari timba...Haha...seriyes..! sape-sape yang bace tau la..Tapi ley jatuh hati cz perempuan iaitu JAJA sorang gadis yang biase,nak kate hati tue kuat pada agame tak jugak! Tapi ketemu jodoh dengan sorang ustaz DIN...! sorang siswazah dari Mesir... See..! Bukan calang-calang orang tau...Din terima segale kekurangan Jaja...Kekurangan dari segi agama contoh nya,bersemangat Din membimbing Jaja yang serba kekurangan tersebut..Melancarkan pembacaan Quran,tiap2 malam sebelum tidur,Din akan ceritakn macam2 kisah zaman Nabi Muhammad,ceramahkan jaja dengan keluarkan hadis n ayat quran...

Ouh! bahagia sungguh..! Ade tak lelaki zaman sekarang cam nie..? Ade..! Tapi memang susah nak jumpa...Suka karekter Din...! Mase beli tuh,main tarik jek novel nie,cz name hero die tak sesedap n tak best cm hero lain...Tapi bila baca,....DIN lagi hebat dari hero-hero novel yang selalu dilabelkan kaya dengan harta dan kacak...! Din beza sangat,biarpun miskin dengan harta,namun DIN kaya dengan ilmu ALLAH...MasyaAllah...!






No comments: