Saturday, April 16, 2011

Dekat di Hati

Seronok memang seronok duduk kat uma...Bukak mate buat keje mane yang patut...Dah abes sume,rehat-rehat sambil tingkatkan kapasiti lemak...Tapi,sepanjang masa aku kat rumah,memang langsung tak de cerita yang menarik hati untuk menonton... Lantas, KARTUN laaa jadi mangsa,dari merepek2 aku tengok selain tambah dosa jek kan..Haha..! 


Ape korang buat bila celik mate...? Sah-sah laa pegy bersihkan diri then tunaikan kewajipan tuh... Lepas tuhh..? Mesty ade yang sambung tidur kan..? Kali nie,memang berbeza.. Aku sanggup tidur depan tv sedangkan telinga aku dengar ceramah pagi-pagi...

Nie laa channel aku tiap-tiap pagi

Yang mane tahu jadual TV mesty tau kan rancangan ape..? Hehe... kalau pagi-pagi tuh,aku tros bkk tv... Tgok program  ::: 


Tadaa... Nie laa program nye... Hehe.. Serius..! banyak input-input yang berguna yang aku dapat... Nak dekat-dekat 7 pagi...Please,Switch on the TV...! Treng teng tengg...!! Suka dengar celoteh ustaz-ustaz... Macam2 gaya persembahan untuk menarik minat penonton... Banyak benda pelajari...Contoh ayat-ayat pelindung diri... Dalam surah Yaasin ade,Al-Baqarah ade... Haa...Selama nie baca-baca,tapi ada sesetengah orang xtau pun makna ayt tersebut ... Tiap ayat ade penawar tiap penyakit... See..!

Semanis Kurma

Haa nie satu lagi....Kalau ade pasangan ustaz and ustazah nie,confirm aku takkan tukar channel dahh weyhh..! Gaye suami isteri nie romantik gituu...! Haha...Lia..Lia ... Ko suke melalut kan..??
Program semanis Kurma Khamis 10.00 malam... Haa serentak dengan Forum Perdana kan..? Antre FP n SK nie,aku lagi prefer SK...Sebab, tajuk mingguan yang dibentangkan sesuai dengan kedaan semasa n motif program tersebut disiarkan...Senang kata tak lari tajuk laa kan..! Lagi satu,yang aku suka,PANTUN...! Pantun...Tiap kali introduction and ending,msty ade pantun... Tak jugak ketinggalan bila komersial break...! Sweet laa korang.. Kreatif kedua-duanya... 

Macam-macam kan sekarang nie... Tapi,tak jemu jugak tengok 

Haha...Serius..! Aku layan jugak even banyak kali ulang....!



Selamat menonton semua..!





No comments: