Saturday, April 30, 2011

10 Sebab Perempuan Tak Suka lelaki

Ini bukan untuk mengkritik atau memandang rendah kt mane-mane kaum lelaki... Artikel nie aku jumpe dari EDISI TERJAH 





Sobolom kutuk semuo laki, harap maklom.. tak semuo lagi gnie..

1. ekkau ado awek ekkau nak pogang2.. elok2 awek ekkau pakai tudung ekkau sibuk nak tengok rambut dio..konon special untuk ekkau seorang..bila awek ekkau tak nak kasI semuo tu, ekkau cakap bye2.. wah, EKKAU MMG LELAKI GATAL.
 Nota Debit : Memang ada segelintir lelaki cm nie.. Tp kali nie aku bersyukur aku kenal dengan orang yang jaga agama nye... =p 

2. bilo keluar dengan awek, ekkau sanggup jomput hantar awek ekkau. berhabis duit kasi hadiah kat awek bila awek merajuk pun tak po..konon ekkau penyabar.. tapi bila omak ekkau suruh poie kodai boli bawang, macam2 alasan ekkau kasi. pastu siap minta duit lagi kat mak. wei, EKKAU MMG LELAKI TAK BOLEH HARAP.
Nota Debit : Terjadi kat kawan-kawan aku.. Keje pun tak,tapi tanggung awek/pkwe gaye cm gajiRm2k...!

3. kalau ado awek cun beratur belakang ekkau maso nak cucuk duit kat atm, dongan segala hormat ekkau kasi dia beratur dopan ekkau..konon ekkaulah lelaki paling gentleman..tapi, bila ado mak cik pregnant berdiri dopan ekkau dalam monorail, ekkau buat bodoh jo. siap pura-pura tidur sobab xmau bersosak-sosak berdiri.. sah, EKKAU MMG LELAKI TAK BERTIMBANG RASO.
Nota Debit : Yup2..! Ade jugak cam nie...Tapi jangan terkejut ada juga antare mereka hormat dng orang lebih tua,tapi SOMBONG dengan awek cun... Jaga penglihatan lah kate kan..! =p

4. tiap kali lopeh makan, ekkau hisap rokok sebatang duo..nampak jo ado awek cun, makin semangat ekkau..ekkau raso hisap rokok tu sangat cool..alahai, sobonarnyo ramai perempuan dah 'reject' ekkau sobab diorang tanak copek jadi jando. EKKAU MMG LELAKI YANG TAK PEKA.
Nota Debit : Ahh..! kebanyak pmpn mmg tak suke lelaki merokok kan..? Bukan BENCI tapi rimas dengan asap rokok tuh.. Ley jadi sesak nafas tau...! Jage laa kesihatan anda.. Sayangi tubuh badan yang Allah anugerah kan n jage dengan sebaik mungkin ya...!

5. bila ekkau bawak kereto, ado jo awek baik dengan ekkau, ekkau tuduh perempuan tu gilo harto..padahal perempuan tu tau ekkau punyo keto tu duit bapak ekkau..bukan harta ekkau tapi harta bapak ekkau.aduh, EKKAU MMG LELAKI PERASAN.
Nota Debit : Dengar-dengar cm tue laa kan..? Tapi pmpn2 kat luar tak perlu nk di banggakan jika mereka kerja pun tak,tapi guna kereta gaye n lagak mcm kerja.. Sah2 laa ayah dorang punye kereta...Lelaki pun kalo nk test pmpn tue cm ne ,try xguna kete, naik moto cabuk ker... Haa d ctu ley tgok keikhlasan pmpn tersebut... Sebab nye kenape, pernah jugak berlaku d antare kawan aku yang hanye memandang lelaki yg berkereta saje..! So, pndai2 laa dalam menilai pasangan anda...!

6. bila ekkau dengan kawan-kawan ekkau, ekkau suko golak kuek-kuek. mencarut pun kuek hah.. semuo f**k, s**t, macam2 lagi smuo ekkau nak sobut. ekkau raso ekkau sempoi bilo mencarut. tapi perempuan pandang EKKAU LELAKI TAK BERADAB.
Nota Debit : Demm..! Jangan nk carut sangat... Tak terasa nilai diri rendah ke bila mencarut cm tuh..? Kalau geram @ marah sekalipun, slow2 sudeyh..! 

7. poie tengok bola, tengok konsert, berapa mahal harga tiket pun ekkau sanggup..konon untuk kepuasan diri.. tapi poiei masjid hari Jumaat seminggu sekali, masuk pun free, ekkau liat..bab agama ekkau aci mengelat. herm... EKKAU MMG LELAKI TAK BOLEH BUEK SUAMI.
Nota Debit : Ade jugak di antare nye cam tuh... Tak sume yer..! Ade jek mereka yang layan konsert, tgok bola tapi jage 5 Waktu..! Pernah jugak aku kenal, langsung xjage.. Malas nk cakap.. Tau kan situasi ape yang sekarang melanda dengan masalah sosial remaja kite..?


8. ekkau suko kutuk2 dan golak2 dokek gambar perempuan2 kat fb..ekkau kata konon bajet cun..abih yg ekkau amik gambar jelir2 lidah yang konon rock sangat tuh, ekkau rasa cool ko? haishh...EKKAU MMG LELAKI YANG TAK CORMIN DIRI..
 Nota Debit : Aah.. Ye xye jugak..! Kadang aku pelik.. Dorang duk kutok-kutok.. Padehal gmba dorang pon lebih kurang jugak cm orang yg di kutok.. Haha

9. time awek ekkau merajok, berbakul-bakul ekkau kutuk. konon modal perempuan merajuk dan air mato jo.. tapi bila ekkau mogok tak nak cakap dengan awek ekkau sobab sakit hati, tu kes apo plak.. wei, EKKAU MMG LELAKI EGO.
Nota Debit : Yang cam nie lak.. Tak ley salah mane2...Sebab same jek perangai...

10. ekkau hisap rokok ekkau raso ekkau handsome. lepas tu puntung rokok ekkau buang merato-rato.. kadang2 bila ekkau raso nak meludah, dokek mano-mano pun ekkau tak ambil peduli. alahai, EKKAU MMG LELAKI PENGOTOR
Nota Debit : Tak jage kebersihan...!


Nota Debit : Yang kat atas aku komen, bukan ape... Pandangan dari orang sekeliling aku.. Mintak maaf kire ade yang tekene hidung  korang atau pun tempias ke ape ke yer... Manusia kan tak de yang perfect... !




7 comments:

OreO HitaM said...

Tak mau ckp byk..i tak dak semua ciri2 kat ataih..sekian...

btw sedap lagu soley-soley

Corat-coret said...

bagus takde... hehe tQ

putERi-kAtEk said...

terbaek lah!!!

apis of art said...

hehe.. no comment.. =P

hans said...

hahahaha...lawak den baca

Benjy said...

Nasiblah b3njy bukan kategori lelaki di atas tu ... hahaha ... b3njy ni baik orangnya (ehelah c b3njy ni masuk guni angkat sendirilah ... tak malu) sebab tu b3njy dah berkahwin dan ado 2 cahayo mato dah ni ... hehehe (b3njy ingin menjadi suami/ayah mitali)

Corat-coret said...

haha.. yeker benjy...oke semoga anda menjadi ayah yang bertanggungjawab yer..