Sunday, March 3, 2013

Review : Bila Blogger Jadi Maid

Duduk berdua di bangku bambu . . . bla . . . bla . . . 

Senggollan, singgolan, cubit-cubitan . . . Bla . . . Bla . . .  Bla . . .

#Ahh sememangnya aku tak reti nak dangdut macam Mas Idayu nie.. Entah macam mana pulak lagu nie boleh dimain tengah-tengah malam nie.. Ada ke orang nak gelek ?? Ha ha ha.. Tapi, kat night club tu memang ada lah. :D 

0key, berbalik pada entry semalam kan, aku dah bagi tahu, lepas aku khatam kan BBJM, aku akan hapdate update pasal overall cerita dari kulit ke kulit.. Tak sia-sia, walaupun dah berbulan-bulan tinggalkan novel, skills membaca novel tuh tetap tak terpadam terpendam  .. Ha Ha Ha.. Dan apa yang aku cerita kan memang aku tak tipu, Sumpah korang aku tak tipu.. Aku dah habiskan novel BBJM nie petang tadi..

Kenapa petang? Kenapa tak tengah hari ? Hell0o, hell0o, pliss lah korang nie.. Korang tau tak aku sejak-sejak cuti lelame nie, aku dah ada part-time job tau.. Aku lah driver, aku lah full time housewife gituu.. Practice ! Yer praktis sebelum betul-betul jadi.. Wakaka !

Sinopsis :

Korang boleh lah tengok atau masuk terus ke blog si penulis sendiri.. Boleh jugak aku promote lagi.. Haha.. Sila klik je : 

 Zati Mohd   

Baca lah ada sinopsis novel ini.. Dan selain dari BBJM ada jugak cerpen-cerpen lain yang di post.. Sila tinggalkan komen untutk penambah baikan lagi penulisan kawan saya nie yer.. Bagi korang yang tak ada blog macam biasa lah jadi Cik Anon je kan.. Kihkih.. Aku pun dah lama tak stalker blog orang dan bila komen just guna kan Cik Anon.. Sungguh taknak mengaku ada blog *kejam seyh*


KOMEN : 

Err sejujurnya, aku tak rajin macam dulu, sebab aku tak da geng yang nak di ajak bercerita tentang e-novel.. Hehe, tapi takpa, sila abaikan ! Pada keseluruhannya, gaya santai lah ceritanya.. Tak complicated sangat konflik yang berlaku dalam rumah tangga Ash & Risya nie..Tapi ada part yang aku sentap dan mampu air mate aku mampu bertahan sikit.. Haaa aku mampu control oke, tak ada nak jatuh-jatuh air mata nie.. I kan gagah.. Ha ha ha.. Lagi satu kan Cik Zati, aku rasa kau boleh masuk kan lagi input-input yang bermacam lagi, contohnya perbanyakkan hadis-hadis Rasulullah, perbanyakkan lagi tafsir Quran, ayat-ayat Quran yang boleh diamalkan oleh suami isteri untuk keharmonian rumah tangga, ayat pelembut hati anak-anak dan pelbagai lagi.. Kau kan boleh banyak dapat info tentang tue.. Alang-alang dah Risya memegang watak macam tu kan? Oke next [amboi Lia kemain lagi sakan mengomen]... Lagi satu watak antigonis tuh tak bape nak jahat sangat.. Kasi kejam sikit weyh.. Kih3.. 

Yang paling aku tak tahan, perangai romantik kemain si Ashh.. Ishh menyampah lah weyh.. Menyampah bukan ape, aku macam dah jatuh hati dengan Ash ! Wakaka.. Caring gila ! Tapi agak-agak ada tak jejaka melayu macam tu nak buat kat isteri dia ? Mesty ada, tapi susah nak jumpa.. Ha Ha Ha.. Cerita lebih sikit skop kerja Ash.. Mesty lagi heaven selain menggambarkan duit dia yang kepuk-kepuk tuh.. Kihkih..

Kan aku dah cakap aku akan baca dari kulit ke kulit.. Yang terharu dengan ayat kau tu pun tak habis lagi, aku lagi sekali nak terharu.. Sebab kau mention nama aku kat belakang ... Haaa! Nak nangiss nama aku femes jugakk.. Wakaka ! *meroyan*

Design cover novel nie pun lawa ! Not bad


Apa lagi aku nak mengomel ye entry nie ? 0ke fine, aku baru pas chatting dengan kawan lama aku.. Ahh kau tetiba timbul, baru je aku sebut nama kau kat Shida... Haha.. Allah, panjang jugak umur kau.. Macam tahu-tahu je aku seru nama kau.. Kihkih..

Mata pun tak mengantuk lagi nie, sebab lepas khatam je novel tu aku terus tidur.. Mula-mula tak mahu tidur, aku paksa jugak ! Apa nak buat, b0san punya pasal lah.. Sekarang, ada hamba Allah nie pulak yang suka cari gaduh dengan aku.. Tak cukup dengan muka buku, dia cari pasal kat whatapp.. Ehh nak berbahasa jugak budak nie, apa masalah dia aku pun tak tahu.. 

Baiklah, tunggu update es0k oke, princess aku pakai baju baru.. Kihkih.. Lawa !

Selamat malam pada mereka yang dah tidur, yang akan bekerja esok, selamat bekerja ! Pada adik-adik sekolah, belajar rajin-rajin sampai ke hujung nyawa..

Salam Sayang ,
Lia / Z Iqmalia / Kak Long




No comments: