Thursday, May 19, 2011

Melegakan apabila datang nye ketenangan~~

Haa nie gambar semalam kan.. Haha.. Actually, hari ini KHAMIS 19 MEI 2011 lega lagi satu cabaran untuk aku.. Pagi tadi gerak awal dari rumah untuk Bangunan Persekutuan Ipoh.. 

Hari tue, saja aku rajin gatal tangan apply keje di JABATAN PERANGKAAN (SAMBILAN). Sambilan yer kak, bukan TETAP ! Tapi tak per, aku suke, sebab nie adalah pengalaman aku yang pertama untuk bekerja. Sebelum nie bukan tak nak kerja, tapi Madam tak bagi laa... Puan besar nie suruh aku blaja dulu..

Err ! siyer cm nak marah-marah jek diri cz terlambat n orang yang paling last di temuduga tau ! Haha. Tapi ade oke jugak sekurang-kurang nye aku tak gugup sangt.. Macam-macam gelagat orang aku tengok bile kuar dari bilik tersebut..

Dup Dap Dup Dap ! Jantungku berdegup ! haha

Tunggu turn ak.. Ting ! Loceng yang ke-30 berbunyi menandakan turn aku untuk masuk 


Aku : [ketuk pintu 3x] Assalamualaikum (seolah-olah prempuan melayu terakhir lagi,...haha)

EN & PN : Yer, waalaikumsalam. Masuk.

Aku : ( serahkan fail sijil-sijil yg xseberapa)

EN : Sila ceritakan serba sedikit nama, latar belakang, pendidikan, pengalaman bekerja 

Aku : Oke , saya Zaidatul Iqmalia  bla... bla.. blaa.. Dan ini adalah pengalaman saya yang pertama di temuduga.. Sebelum nie saya belum pernah bekerja... Bla.. Bla.. Blaa

En : Bla.. Bla.. Blaa.. Oke sanggup untuk tempuhi Bla... Blaa... Blaa..

Haha.. Tue laa dialog aku.. Treng teng teng ! Cm confident jek aku jawab !

Dah abes n kluar, pegy plak ke Jusco, konon nk pegy tengok NUR KASIH laa kan.. tapi hampeh, banyak kali aku pusing tak dapat parking,... rinie J-Card Day ! Hisshh patut laa, pelik jugak.. Baru nk bersorak cz rinie ari bekerja, so bajet tak de laa ramai orang... Tapi kontra ape yang aku bayangkan..

Pegi plak Ipoh Prade... T'mau tengok plak PIRATE'S OF THE CARIBEAN !! Fuhhh, amat tak mengecewakan laa korang... Memang patot tengok.. Haha.. Gaya spontan Johny Deep, heh se0lah-olah tak mau kelip-kelip mate neh dari tengok die...hahaha

Tengok gaya die... Haha... Suke kot... Berbaloi-baloi....


2 comments:

Unknown said...

hahaaa g prade x ajokk!!! XD

coretan lia iqmalia said...

haha...tak sengaje nk pegy...pas interbiu td ler...haha