Thursday, March 3, 2011

- Kisah kite at Kisdar by adek manes Zati -

Have d0ne...! Auditing Paper... Huwaa bahgie rase nye, ape yang ak try jwab soalan yg lepas n stdy lebih cket [feberet sbjek weyh] bjaye jugak... Sebijik2 masuk... N mase tluang neh aku nk kongsi mbr baek aku Nor Izzati Mohammad tag kan note die kat fesbuk...


(neh laa cik zati kite)




Surat tawaran masuk Kisdar dah sampai rumah. Kursus diploma perakaunan. Aku tak nak masuk tapi kena paksa dengan mak. Mak kata duduk je dekat kuala tu ramai sedara dekat sana.. lagipun kampung kita kan dekat kuala. Aku taknakkkkkkkkkkk!!!!! Dah la 18 tahun ulang penang- kuala bosan taw x! tapi aku kan anak solehah ikut jela.. pekan koboi pun pekan koboi la..

Masa hari pendaftaran dekat kampus baru Kuala sebelum nie kampus dekat Ipoh.. masa tu bapak aku parking kereta dekat padang hoki.. mau nangis aku tengok semua pakai tudung labuh.. uwaaaaa!! Tak nak!! Tak nak!! Pendaftaran dibuat dekat library kami yang kini dah chantek.. nak cari buku on9 jew pakai internet..haha.. guna jari pun boleh senang kan.! Yeah.. mula-mula daftar dah buat jahat..potong line owg.. bukan aku sowang ja ada lagi 4 anak buah aku… budak bank..haha..sapa taw kisah nie diam-diam taw. Lepas jew habis daftar x sampai setengah jam. Owg len berjam-jam. Aku ajak mak aku g pekan koboi. Cari tudung labuh warna hitam sebab diowg cakap wajib! Mengikut hasil dan ujikaji yang dijalankan aku pergi orentasi dengan tudung labuh bulat + x bergosok! Ini la namanya pemberontakan..haha..

Orentasi seminggu.. dah la hostel baru..kampus baru.. semua baru dan kami pun dikacau dengan ‘tuan tanah’.. takut jugak aku.. cuak beb!! Tapi xpew yang tu ok lagi.. masa orientasi kami kena dera dah la bagi mkn lambat.. diaowg yang bagi pthkan kerusi dekat kafe cakap kami pulak. Lepastu cakap kami semua kutuk diaowg..ala itu lakonan semata-mata..yang paling kesian ada yang kena marah dengan ‘abg celoreng’ smp nangs..

Masa 1st masok kelaz acc dengan puan nurul.. garang beb.. tpi tu dula lama-lama dia dah baik.. macam-macam kami kena buat.. satu group tu kena menjual barang-barang.. kira macam syarikat la.. kena buat jurnal la..lejar la.. KKK..penyata la.. syok gak.. jual dari satu bilik ke satu bilik. Masa sem 2 dekat asrama kami dikecohkan dengan hantu pocong yang ‘tuan tanah’ no berapa pun aku tak tau la.. semua student takut.. weii aku pun tkut jugak tapi xpernah pun ‘tuan tanah’ tu nak melawat aku.. haha.. masa ddk dekat asrama best jugak.. malam-malam kuar makan dekat kafe lau time sahur 2-3 pagi pergi kafe makan. Tapi yang I geramnya you.. sabtu ahad kafe x buka lak.. kesian kami kena jalan sampai kedai brother auw..yang ada tenaga lebih pergi makan dekat jalan depan tu.. ala yang ada owh jual kuih petang-petang tu.

Yang bestnyew kan kat sini suma boleh buat calon suami.. haha,, well MUH (my ustaz hafiz) terjump I masa dekat .. ooo..bukan terjumpa silap.. dia tmn kwn dia n I tmn kwn i.. sooo.. tapi dia kata selalu ternampak aku dekat kafe..tapi aku xpnh pun nmpk dia..haha kesian aku.. setakat itu aja boleh citer.. nanti MUH tegur saya.. dia kan USTAZ..haha.. semoga berjumpa lagi ustaz..

Kembali balik ke dunia kampus.. cukup2 lupakan MUH.. masa sem 3 kami kena buat persembahan lakonan.. u know what group aku menang.. yeahhhhhh!! Haha.. ini semua kerjasama korang.. kelas intermediate English with miss nurul now madam nurul.. kita wat kisah pasal syurga cinta tapi kita tukar cket2.. orang gaji kita adalah lelaki..haha.. kesian kau!! Tapi semuanya gud-gud.. group kita bdk acc+usuludin+bahasa arab.

Masa sem 4-sem 5 kita buat praktikal.. ada yang paraktikal sama-sama dan ada yang sowang-sowang.. tapi xpa.. bidang kita masih serupa acc + bkn.. yeah!! Sapa kata bkn dgn acc xleh ngam..gtaw aku.. itu semua tpu aja.. bila dekat kisdar wpun kos lain tapi kami kawan dengan semua orang.. study sma2.. kiau pun sma2..

Hehe..sweetkan?? smp la sem 6.. kita still together-gether.. kurang dari sebulan 3 minggu ja kita nak berpisah.. harap korang happy la.. jgn lpa cari kerja taw.. nk smbg study pun boleh jgk.. yng penting bayar duet PTPTN.. kang mengamuk kang.. ok? Salam perpisahan dari aku.. and u know what?? I will miss u guys.. yaa… memori kita dekat kisdar x pnh aku lupakan…



No comments: