Monday, November 22, 2010

:: Jeng.. Jeng... ::

Assalamualaikum sume...

Hehehe.. Wahh banyak yang aku buat sepanjang cuti raya Haji neh.. Alhamdulillah.. Naseb kami bertambah baik bile kelas hari Jumaat n Sabtu dibatalkan ... Boleh lah sambung cuti dengan wajah suka ria nye... Hahha... Nak tau ape aku buat ... ??

Raye haji :
- Hari neh family sebelah mama ak ade wt BBQ.. Maklum laa daging yg telah dikorban kan.. Sempena sambut hari Kelahiran Uwais adik sedara aku yag ke -2... [pic xde,len ari ak upload]..
Aku lah owg yg membakar nye [mama n maklong ak pon join tolong] ... n yg len2 cume hulurkan pinggann tadah kan jek... Hisshh, sabar jela kan.. Untung jugak jadi owg yg membakar, cz leyh pilih2 n makan dng best skali evn lambat dapat... haha

Raye ketiga :
Dapat good news dari member class.. Berite yg mengatekan kelas teori perakaunan [sabt] n perakaunan syarikat xde...hehehe... S0 aku jalan2 ke rumah makcik ak yang baru siap d buat...

Sabtu [Raye ke-4] :
Perancangan Allah memang ak bersyukur sangat2... Alhamdulillah ya Allah... Sungguh pun aku xdpt ikut fmly ak bercuti ke Melake [rncg nk ke cherating tp xjd] tapi Allah telah merancang yg buatkan hati ak bunge2 ceria.. Kami ke Hot Spring, Sungai Klah, Sungkai Perak... Ya Allah teruja sangat cz aku xpenah pegi... Hahaha.. Bestt giler weyh aku cakap... siyesly,ley tenangkan fikiran evn aku ade jugak kne jge adk2 sdre ak.... Hehehe... rugi k0rg xcube pegy.. Bayaran masuk pun kire berbaloi dng harga RM10 utk dewasa... Kanak2 dari umur 2-11 tahun xpasti brape hrge enye... Xtvt kami rebus telur satu papan tuh.. Then pegi rndam kan badan di kolam yg di sediakan... Kalo pegy btol2 ke punca air... Fuhhh nalaaa wa cakap, masak laa bdan kite.. haha.. Ibarat lg panas dari air yg baru kite masak kat uma tuh...

Kat situe jugak ader Taman Terapi.. Alaa2 cm ader batu2 kecik then kite masuk dlm tuh pas tue kite pijak... Dlam pd mse yg same ader air panas yg mengalir... Wahh trase kaki neh ringan jek kalo nk sepak owg... Hehehe.. Gurau jek... kos dari tempat aku Kuala Kangsar ke Sungkai xbyk mne pon, Rm14.40 jek tol KK ke exit tol Sungkai... Jom kite ramai2 pegy jum!!

Ahad :
0keh semalam aku ikut papa n fmly ke kenduri kawan papa aku kat salak... Aduhh.. Geng cikgu.. Ramai ak jmp n ak knl... N ak xske bgtau yg bapak ak cikgu [kt cnie xpe laa].. Aku ade sbb t'tentu.. Kal0 laa kan prangai ak neh xel0k kt luar, ttb2 plak salah sorang kwn2 bapak ak knl ak,msty dorg judge ak mcm2... Msty laa papa aku malu.. Sian tau..!

Then g ke uma cousin papa ak.. Ank d0rg nk b'sunat.. S0,ade laa cket knduri.. Kami datang pon lambat.. Evn lmbt dpt layanan spesel.. Hehe.. Sr0n0k jugak lepak n sembang2 evn dorg dah kawen n b'umur... Lawak sungguh bila d tambah dng makcik ak yg melatah... Sampai, sakit2 perot ak tahan gelak.. Ade satu dialog neh :

Makcik : ritue aku pegy anta ank ke sk0la naek moto, dah ttbe aku nk lintas jalan ak xbrani.. Penyudahnye [bhse perak, sudahnye] aku suruh ank aku tolong aku tolak moto nyeberang [seberang] jalan...

KahkahKah....!! Sumpah,ak xtau ape jd kalo mama ak cm tue..

Makcik : Nak nek bukit plak, aku gayat,aku suruh ank aku lg skali tolak moto.. Penyudah nye anak ak kate "biarlah adik g skola jalan kaki " .. haha

Weyh sampai b'air mate ak gelak... Banyak lg n cm2 cte ak dgr.. Evn setahun skali pun payah aku jumpe dorang n ade yg 1st time ak jumpe.. Tak kekok bile b'sembang.. Alhamdulillah dapat eratkan silaturrahim..

Hari nie :
Dah mula kan kelas.. Hehehe...