Wednesday, February 27, 2013

J-0-D-0-H

10:41 / Rabu / Kuala Kangsar

Assalamualaikum dan Salam sejahtera wahai bl0gger sekalian.

Bosan, ya ! Ini lah yang aku alami sekarang ni.. Mana tidak nya, cuti semester aku dilanjutkan dua minggu lagi dari tarikh asal.. Allah, macam-macam dugaan aku belajar disana... Namun, aku tahu, nak dapatkan sesuatu bukan dengan mudah bukan? Tenang sudah !

Berbalik pada tajuk post aku, JODOH ! Ewahh, mood aku nie dalam mood kahwin ke pun? Tak ada lah, cuma terdetik di hati kecil ni, kawan-kawan ramai yang mendirikan tangga, tapi ramai lagi yang belum, contoh nya macam aku.. hahaha.. Gila lah ! Aku ditolak ke-tepi-lah sebab nya masih belajar, dan tak ada calon lagi.. aku tak jual mahal..  Belum terbuka lagi pintu hati.. Lagipun masih muda lagi kan.? 23 tahun baru Hikss!

Tapi pada aku, Allah takkan memberikan sesuatu tanpa kemampuan kita.. Belum lagi masa untuk aku, mungkin aku masih tak bersedia walaupun dalam hati dah rasa sedia dan mungkin banyak lagi kemungkinan.. haha

Yang penting, senjata aku hanya lah DOA .. Ya ! Dengan itu, aku rasa lebih selamat, aku mengadu pada tempat yang betul, sudah tentu aku yakin DIA berikan terbaik dengan aku.. Cuma aku kena SABAR. Takpa, fokus kan pada cita-cita aku dulu..

Pada mereka, kawan-kawan yang dah mendirikan rumah tangga, aku sentiasa doa kan kebahagiaan kalian, mohon sangat, jangan curang.. Paling aku benci orang curang ! Mohon jujur dengan pasangan masing-masing.. Pandai-pandai lah bahagi kan masa untuk keluarga.. Ingat ya, aku tahu darah muda, jiwa muda, namun kalian bukan bujang macam kami yang sah-sah bujang trang tang-tang nie.. haha.. Moga menjadi zauj dan zaujah yang soleh dan solehah, berikan didikan yang terbaik untuk anak-anak kalian supaya menjadi anak yang soleh untuk mengiringi anda di akhirat kelak !



Dengan lafaz Bismillah... Aku attach sekali doa pendekat jodoh bagi kalian yang belum bertemu dengan 
pasangan kalian seperti aku.. Mohon lah pada Allah, bertemu dengan insan yang baik dalam Agama Allah dan baik dalam kelakuan dan akhlaknya

#Sungguh Allah Maha Mendengar, Maha mengasihani


Yakin dan tawakal ! Ta'aruf salah satu langkah untuk bertemu jodoh :D

Tapi dengan cara yang betul dan berlandaskan syariat ya sayang sekalian ! Sebab belum tentu, orang yang kita ta'aruf tu, jodoh kita.. Jadi mohon lah pada Dia.. Dia yang lebih arif dan tahu apa yang lebih terbaik untuk kita..


Selamat malam,

Salam sayang,
Lia

2 comments:

Rashida Hazran said...

ko dah bace ke ayat nie?hehehe

aku doakan semoga ko bertemu jodoh dan mendapat seorang imam yang menjamin kamu berdua ke syurga...

amin!!
(~_<)

coretan lia iqmalia said...

hehe.. aku baca ke tak, tu biarlah rahsia antara aku dng Allah ye syg..

trima kasih daun keladi kawan.. aminn.. moga termakbul doa kalian.