Wednesday, May 4, 2011

Kucing pun Pandai

Assalamualaikum suma...! Hari nie, tak tau nk buat entry apa.. Tak de idea sangat..! Oke, kali nie aku mau cerita pasal kucing-kucing aku.. Sapa kata binatang tak pandai..? Kadang kala mereka lagi pandai dari kita yang Allah anugerah kan akal fikiran..

 Nie Kiki : "Saya malu-malu kucing"

Oke.. Saya pulak Puteri.. Hah?? Puteri Gunung Ledang..? Ouh, no! no!
Saya bukan mane-mane puteri yang turun dari mana-mana gunung..
Nama saya memang P.U.T.E.R.I

Nak tahu kenapa aku kata pandai..? Jum baca :

1. Kemas Rumah
Kiki : Kalau kita dah mula pegang penyapu, Kiki yang terbaring atas lantai secara AUTOMATIK akan bangun dan gerak perlahan-lahan [die bunting] naik ke atas sofa untuk sambung pembaringan...! See..! Dia faham tuan die nak kemas rumah.. =p
Puteri : Dia pulak lain stail die der,..! Kita kalau TAK kemas rumah, TAK sapu sampah, die TAK kan nak punyer baring atas lantai yang di sapu...! Cerewet..! Haha

2. Makan
Puteri : Hah, kalau die dapat makanan, cam teruk sangat aku nie, macam tak bagi makan setahun.. Die tak peduli apa nak jadi, jadi..! Die makan sampai TAK angkat muka..! Serius ! Tak tipu korang..
Kiki : Suka beralah dengan Si Puteri yang kuat makan.. Kadang-kadang, die bagi dulu Puteri makan.. Dah setel, dah kenyang Puteri, baru die menjamu selera.. See ! Pandai beralah..

3. Berry-Berry [tempat die ehem-ehem laa]
Kiki : Part nie, memang aku menyampah...! Bila die dah berry-berry, die bukan nak kuis balik..! Si puteri yang baik hati tolong timbuskan...! Dah laa busuk gilerr laaa..!
Puteri : Die pandai..! Kalau tempat tu kotor, die takkan berry-berry ! Contoh, kalau kita dah bersihkan lil box tuh, gantikan pasir die, dan-dan laa nk berr-berry laa ape laa.. Dan yang paling aku suka, dia akan tutup balik 'benda' tuh..! haha.. Kalau tak cuci, tengok dalam SINKI pun jadi... time tuh aku plak kena bising ngan mama.. Aduyai =.='
tempat nie pon jadi... Senyap-senyap lak tuh..bila tengah membuang air kecik boley plak tunjuk muka die yang innocent kt kitorang..!

4. Kaki Bodek..!
Puteri : Tambah-tambah die ! Heee, Gerammmm..! Die pandai bodek papa aku.. Bayang kan laa ek, papa aku g sekolah pagi-pagi.. Balik plak tengah hari.. Time balik tuh, ntah dari mana datang nye si PUTERI nie boleyh plak duk depan pintu.. Sedangkan, kalau kita panggil sebelum tuh, entah ke mana-mana entah die merayap.. Papa dah balik pandai plak MEOW ! MEOW! kt kaki papa..Hisshh..!
Kiki : Suka buat muka comel-comel gituu... Buat muka kesia, hah die lah..! Bodek papa...! Cisss~~

5. Siap sedia kejutkan isi rumah 5 PAGI...!
Putri : Akan tampar-tampar muka kami kalau kami tak bangun.. Ceit! Awai laa weyh.. 
Kiki : Akan geget kaki.. Huh ! Serius bengang ! Bukan ape, sebab terkejot laa weyh...

Banyak lagi yang KEPANDAIAN yang dorang buat.. Senang dengar cakap orang.. Kalau kata JANGAN, maka tak laa die buat.. Kalau kita suruh BARING, maka BARING laa die.. Kalau kita kate nak MANDI, maka dorang akan DUDUK BERSIMPUH depan pintu bilik air.. Hahaha !

Kalau tak de dorang, tak ceria agak nye rumah

SAYANG KIKI & PUTERI


8 comments:

The Islamic Thinker said...

Salam...
Ngeh3.... Sukanya baca pasal kucing nih. Malangnya kite gerun nk pegang kucing. Hik3.. Ada tips tak?

Akulah Pak Lan said...

Kalau bela anak dara org mcm mana plak gayanya?

coretan lia iqmalia said...

Islamic thinker : haha..tuh xtau laa..kene ikhlas suke kan die..hehe

Oreo hitam : haa no comment.! susah cket kot...hehe

kindergartenlibrary said...

pndainya ^^
hehe

coretan lia iqmalia said...

memang pndai..tak tau ape jd kalo dorang tak de nti

lipas merah said...

terbaek ah kucing ko..tapi aku tak suka kucing..wat a waste an..huhu

coretan lia iqmalia said...

ferdaus : ikut minat masing-masing laa kan...hehe =p

Unknown said...

baa~ CAK!!

kucing!!! marilah berkawan dgn awang dan borhan.. haha