Thursday, November 4, 2010

Itu dan Ini

video



Assalamualaikum sume...!
Yehaa..

Neh alkisah... aku cuti semester dalam 3 minggu lebih kurang laa kan.. Jalan ke sana,Jalan ke sini dan banyak macam jalan aku pegy... Jalan punya jalan,sekali xb0leh ke mane2 laa...
Aduyai..

Tapi xpe la,kire jimat sikit duit ak neh kan.. Nak jadikan cite,aku duduk kt uma 0pah ak cz opah aku terbang ke Medan untuk b'santai plus b'cuti laa dlm makna kata lain kan.. Haha.. Sungguh jiwa muda..

Mama n aku kene menjaga 3 orang budak kecil :

Nur Qaseh Batresyea 3 tahun
0keh ak story cket pasal die.. Kal0 korang jumpe die,mesty xkering gusi tgok keletah die yang banyak cakap,banyak ragam [songeh] n banyak hal... tapi sungguh pun cm tuh,aku suke.. Rumah aku yang skang xde budak2 [kami sume dah beso], riuh rendah bila ade qaseh neh..
situasi yang baru2 neh jadi bila bibik nye yg baru sampai ajak die pegy mandi.. Sumpah! susah jugak nak ajk die pegy mandi n yg paling drastik n kritikal bile nk suruh MAKAN.....!!
nk jdkan cte, semalam bibik nye ajak mandi,die lari ke dapur.. [time neh makan t/hari] .. lari punye lari,sekali lesap...xtau hilang ke mne.. Jenuh jgak si kak ida [nme die si bik tu] cari die...
haa nak tau hilang ke mane...??
Menyorok kt bawah TUDUNG SAJI....!!!
wakaka... saket2 perut ak tahan gelak...bile dah jumpe die lari ke luar.. aksi kejar mngejar lah time tuh...
Time makan plak kadang tuh mknn tue xpedas,kate nya pedas... siap cakap kt aku lagi
" Lia,t0l0ng akU Lia, aku pedas..amek kan air"
[kal0 org yg xbese,mesty kate die kurang ajar]
bile ak dah amek,lalu die akan ucapkan :
"yaallah Lia,terima kasih Lia"

hahaha...

Uwais 2 tahun
yang xbanyak ragam...pendiam...skali menangis....aduyai....









No comments: